Lediga jobb
- Startsida
- / Kungl. Hovstaterna
- / Arbeta vid hovet
- / Lediga jobb
Prenumerera via e-post
Prenumerera på lediga jobb och få en avisering via e-post när nya jobb publiceras.

Lediga jobb
-
Evenemangssamordnare till Kungl. Djurgårdens förvaltning
Kungl. Hovstaterna - Kungl. Djurgårdens förvaltning
Sista ansökningsdag : 2023-03-31
Djurgårdsförvaltningen är en verksamhet inom Kungl. Hovstaterna med ca 35 anställda. Förvaltningen har uppdraget att inom ramen för H M Konungens dispositionsrätt förvalta Djurgården med dess mark och byggnader. Markområdet som omfattar ca 1000 hektar, i huvudsak park- och naturmark, utgör ett viktigt rekreationsområde för i första hand huvudstadens invånare, men även för besökare från övriga Sverige samt utlandet.
Uppdraget innefattar även på uppdragsbasis att upplåta mark inom ramen för den Kungliga dispositionsrätten till de Kungliga slottsparkerna.
Förvaltningen har ca 100 st publika evenemang om året. Det kan röra sig om konserter, idrottstävlingar, utställningar, teaterföreställningar, cirkus, marknader/mässor, jubileer samt många upplåtelser för företagsevenemang, filminspelningar, fotograferingar, försäljningsupplåtelser mm. Omsättningen för evenemang närmar sig 5 miljoner.
Kungl. Hovstaterna söker nu till Ståthållarämbetet och Kungl. Djurgårdens förvaltning en evenemangssamordnare.
Arbetsuppgifter
Till dina arbetsuppgifter hör bland annat platsbesök före/under/efter evenemanget samt löpande kontakter till myndigheter. Dessutom ansvarar du för handläggning/bedömning av förfrågningar, förhandling/avtalsskrivning samt budgetering och marknadsföring.
Du är även representant i olika typer av möten som t ex företagarföreningsmöten, informationsmöten, näringslivsmöten och gruppmöten med våra externa samarbetspartners.
Kvalifikationer
- Lägst gymnasiekompetens
- B-körkort
- Erfarenhet och god kunskap om turism
- Erfarenhet från teknisk projektledning av utomhusevenemang på offentlig plats
- Erfarenhet från evenemang/idrottstävlingar på nationell/internationell mästerskapsnivå
- Erfarenhet från marknadsföring
- Erfarenhet från förhandlingar/avtalsskrivning och budgetering/ekonomi
- Du uttrycker dig väl på svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet.
- Goda kunskaper i Office paketet
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga, lyhördhet och god förmåga att kommunicera och bygga goda och varaktiga relationer. Du är lösningsorienterad, har gott omdöme, struktur och ordning och reda samt både en strategisk och operativ förmåga. Vidare behöver du ha ett ekonomiskt och affärsmässigt förhållningssätt.Övrigt om anställningen
- Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
- Vi tillämpar sex månader provanställning.
- Hovstaterna tillämpar individuell lönesättning.
- Innan beslut om anställning fattas genomförs säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).
- De fackliga organisationerna representeras av Saco, Seko och OFR/S.
Ansökan
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 31 mars 2023 . Urval sker löpande och vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.Mer information om befattningen
För ytterligare information om rekryteringsprocessen eller befattningen är du välkommen att kontakta evenemangschef Per Gylfe på mejl: per.gylfe@kungahuset.se.Fackliga representanter
Ansök om tjänsten Evenemangssamordnare till Kungl. Djurgårdens förvaltning
Katarina Burman, Seko, 08-402 60 00
Mats Larsson, Saco, 08-402 60 00 -
Kafébiträden till Tullgarns slott
Kungl. Hovstaterna - Ståthållarämbetet
Sista ansökningsdag : 2023-03-26
Som medarbetare vid Kungliga Hovstaterna avdelning för publik verksamhet spelar du en avgörande roll i att bidra till besökarens upplevelse av det kungliga kulturarvet. Oavsett om du säljer biljetter, vaktar besöksmålet eller serverar gäster i Slottskafeérna har du besökaren i fokus och ser till att de får en förstklassig upplevelse.
Vi söker nu personal till Tullgarns slottskafé inför sommarsäsongen 2023
Arbetsuppgifter
Våra kafébiträden arbetar med normalt förekommande kafégöromål, försäljning och kundservice. Med hög serviceanda serverar och vägleder du kunderna. Oavsett om du serverar kunden en kopp kaffe eller hjälper någon att hitta den perfekta souveniren ger du kunden ett varmt välkomnande.
Kvalifikationer
- Anställning vid Kungliga Hovstaterna förutsätter att du är minst 18 år.
- Du uttrycker dig väl på svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet.
- Tidigare Kaféerfarenhet är ett krav.
- Utbildning i livsmedelshygien är meriterande.
- B-körkort är meriterande.
- Tidigare erfarenhet inom alkoholservering är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person tycker du om att ta kontakt och bemöta besökare och kunder. Du är intresserad av att ge bästa möjliga service och har stor ansvarskänsla, är lyhörd, flexibel, stresstålig och kan snabbt ställa om mellan de uppgifter som du tilldelas. Vidare fungerar du bra i grupp, har ett högt säkerhetstänk och tvekar inte att dra ditt strå till stacken.
Övrigt om anställningen
- Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på deltid
- Arbetstiden är dagtid enligt rullande schema med tjänstgöring vardagar och helger.
- Tjänstgöring kan komma att ske på ett eller flera av våra besöksmål
- Du arbetar längre sammanhängande perioder, alternativt helger. Ledigheter kan inte beviljas under anställningsperioden.
- Lön enligt gällande avtal.
- De fackliga organisationerna representeras av Saco-S, Seko och OFR/S.
Ansökan
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 26 mars 2023. Urval sker löpande och vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.Mer information om tjänsterna
För ytterligare information om rekryteringsprocessen eller tjänsterna är du välkommen att kontakta Kaféansvarig Charliene Andersson på 08-402 60 00.Fackliga representanter
Ansök om tjänsten Kafébiträden till Tullgarns slott
Sara Morales Gustafsson, Seko, 08-402 60 00.
Mats Larsson, Saco, 08-402 60 00.
Kontakta oss
Har du frågor om tjänster inom Hovstaterna, använd kontaktformuläret.