Prins Daniel
Daniel heter också Olof.
Han föddes den 15 september 1973 i Örebro.
Daniels mamma heter Ewa Westling
och pappa Olle Westling.
Han har en storasyster som heter
Anna Westling Blom.
Daniel är hertig av Västergötland.
Utbildning
Daniel tog studenten 1991 i Sandviken.
Han arbetade i äldreomsorgen i Ockelbo innan sin
militärtjänstgöring i Gävle.
Daniel flyttade till Stockholm 1994.
Han studerade på Lillsveds idrottsfolkhögskola.
1994-1996 läste Prins Daniel fritidsledarlinjen.
Familj
Daniel träffade Kronprinsessan 2001.
De förlovade sig den 24 februari 2009 och
gifte sig den 19 juni 2010 i Storkyrkan.
Den 23 februari 2012 föddes Prinsessan Estelle.
Den 2 mars 2016 föddes Prins Oscar.
Kronprinsessan Victoria, Prins Daniel,
Prinsessan Estelle och Prins Oscar bor i Haga slott.
Arbete
Daniel startade sitt eget företag 1997.
Han arbetade som konsult i träningsbranschen.
Tillsammans med en kollega startade Daniel
sin egen träningsanläggning, Master Training.
Idag har Master Training två anläggningar.
2006 startade Daniel företaget Balance.
Idag har bolaget cirka 100 anställda och
omkring 5 000 personer tränar där.
Intressen
Daniel tycker om att spela golf
och att åka skidor.
Daniel är också mycket intresserad
av hälsa, idrott och företagande.
Han tycker om att gå på teater.