Lanseringen av webbplatsen väckte mycket uppmärksamhet, den var tillsammans med Vita Husets webbplats de första webbplatserna för ett statsöverhuvud i världen.
Det rapporterades om händelsen i olika media över hela världen, till och med på den amerikanska nyhetskanalen CNN.
Denna bild visar hur webbplatsen såg ut fram till den 1 december 2006 då den bytte utseende.
Många positiva reaktioner kom in från besökare.
Webbplatsen fick ett modernare utseende, tre "huvudavdelningar" skapades: Kungafamiljen, Monarkin och Kungl. Hovstaterna samt de kungliga besöksmålen.
Det gjordes även plats för Kungafamiljens kalender som är en av de mest besökta sidorna.
De kungliga slotten fick också större utrymme på startsidan med möjlighet att annonsera om olika aktiviteter.
I februari 2010 bytte webbplatsen åter utseende.
Efter att ha genomfört en undersökning på hemsidan har webbplatsen fått ett enklare formspråk med större och fler bilder samt mer fokus på statschefens göromål.
Kalendern har blivit tydligare och det går även att söka på respektive kunglighet.