Kronprinsessan firade Soldathems­förbundets 150-års­­jubileum

Den 27 maj deltog Kronprinsessan i en mottagning för att fira att Svenska soldathems­förbundet fyller 150 år. Mottagningen ägde rum på Ersta diakoni på Södermalm i Stockholm.

Kronprinsessan vid ankomst till Soldathemsförbundets 150-års­jubileum.

Kronprinsessan vid ankomst till Soldathemsförbundets 150-års­jubileum. Foto: Keith Rönnberg/SPA

Svenska soldathemsförbundet är en ideell organisation som verkar på uppdrag av Försvarsmakten och erbjuder stöd och mötesplatser för värnpliktiga, soldater, veteraner och anhöriga.

Kronprinsessan deltog i firandet tillsammans med bland andra statsrådet Pål Jonson.

H.K.H. Kronprinsessan är beskyddare av Svenska soldathemsförbundet.