Kronprinsessan firade Soldathemsförbundets 150-årsjubileum
Den 27 maj deltog Kronprinsessan i en mottagning för att fira att Svenska soldathemsförbundet fyller 150 år. Mottagningen ägde rum på Ersta diakoni på Södermalm i Stockholm.

Kronprinsessan vid ankomst till Soldathemsförbundets 150-årsjubileum. Foto: Keith Rönnberg/SPA
Svenska soldathemsförbundet är en ideell organisation som verkar på uppdrag av Försvarsmakten och erbjuder stöd och mötesplatser för värnpliktiga, soldater, veteraner och anhöriga.
Kronprinsessan deltog i firandet tillsammans med bland andra statsrådet Pål Jonson.
H.K.H. Kronprinsessan är beskyddare av Svenska soldathemsförbundet.