Wij herrgård återinvigdes av Prins Daniel
Den 24 maj besökte Kronprinsessan, Prins Daniel och Prins Oscar Ockelbo. På plats återinvigde Prins Daniel Wij herrgård, efter en tids restaurering.
.jpg)
Prins Daniel och Marcus Wallenberg klipper bandet vid återinvigningen av Wij herrgård. Foto: Philip Kangas/SPA
Wij herrgård förvärvades för några år sedan av FAM, som ägs av de tre största Wallenbergstiftelserna, för att utvecklas som en mötesplats i Ockelbo.
.jpg)
Kronprinsessan, Prins Daniel och Prins Oscar efter invigningen. Foto: Philip Kangas/SPA
Under invigningsceremonin sade Prins Daniel bland annat:
”Det finns vissa platser som man aldrig riktigt lämnar. Platser som finns kvar i kroppen, i själen, i minnet och i stegen – även när man har varit någon annanstans en längre tid. För mig är Ockelbo en sån plats. Det är hit man kommer när man kommer hem”.
H.K.H. Prins Daniel
.jpg)
Wij herrgård. Foto: Philip Kangas/SPA