Kungaparet besökte guldbröllopsutställning
I dag besökte Kungen och Drottningen ”Guld! Tillsammans för Sverige i 50 år” i Festvåningen på Kungl. Slottet. Minneskavalkaden öppnar för allmänheten under torsdagen.

Kungaparet besökte kavalkaden med minnessaker och fotografier från Deras Majestäters 50 år som gifta. Foto: Sara Friberg/Kungl. Hovstaterna
För att uppmärksamma Kungaparets 50-åriga bröllopsdag presenteras en historisk minneskavalkad med fotografier, lysningsgåvor, klädesplagg och föremål som speglar Kungaparets bröllop 1976 och fem decenniers gemensam historia.

Kungaparet tittar på fotografi från 1978 då Kungaparet bjöd på representationsmiddag med bland andra ABBA:s medlemmar som gäster. Foto: Sara Friberg/Kungl. Hovstaterna

Kungaparet i Karl XI:s galleri på Kungl. Slottet. Foto: Sara Friberg/Kungl. Hovstaterna
Om Guld! Tillsammans för Sverige i 50 år
Guld! är öppen 21 maj t.o.m. 11 oktober.