Kronprinsessan tog emot Indiens premiärminister
Söndagen den 17 maj deltog Kronprinsessan i Indiens premiärminister Narendra Modis officiella besök i Sverige. Vid en ceremoni i Göteborg överlämnade Kronprinsessan Nordstjärneorden till premiärministern.

Kronprinsessan överlämnar Nordstjärneorden till premiärminister Narendra Modi. Foto: Adam Ihse/TT
Kronprinsessan, tillsammans med statsministern, välkomnade premiärministern till Sverige på residenset i Göteborg.
Därefter hölls bilaterala möten mellan regeringarna.
Under en efterföljande ceremoni utdelade Kronprinsessan Kungl. Nordstjärneorden till premiärminister Narendra Modi.

Kronprinsessan och landshövding Sten Tolgfors välkomnade premiärminister Narendra Modi till residenset i Göteborg. Foto: Adam Ihse/TT
Därefter besökte Kronprinsessan, premiärministern, statsministern samt EU-kommissionens ordförande "World of Volvo".
På plats hölls ett möte med svenska företagsrepresentanter om innovation, klimat och handel.
Dagen avslutades med en middag i Volvos anläggning.

Deltagarna vid besöket på World of Volvo. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT
Kungl. Nordstjärneorden
Inför besöket i Göteborg beslutade Kungen att utnämna premiärminister Narendra Modi till kommendör med stora korset av Kungl. Nordstjärneorden.
Nordstjärneorden instiftades 1748 och är avsedd som belöning för personliga insatser för Sverige eller för svenska intressen.