Riksdagssupé på Kungl. Slottet
Onsdagen den 24 november gav Kungaparet supé för riksdagens ledamöter på Kungl. Slottet.

Kungaparet, Kronprinsessparet och Prinsessan Madeleine inför riksdagssupén på Kungl. Slottet. Foto: David Sica/Stella Pictures.
Kungaparet, Kronprinsessparet och Prinsessan Madeleine inledde kvällen med att hälsa alla ledamöter välkomna. Därefter samlades de runt 400 gästerna i Rikssalen för en konsert.

Kungaparet och Kronprinsessparet hälsar på finansminister Anders Borg och Miljöpartiets språkrör Peter Eriksson. Foto: David Sica/Stella Pictures.
Supén ägde rum i Festvåningen och i Bernadottevåningen på slottet.
Kungen förde barn- och äldreminister Maria Larsson till bordet, och hade på sin andra sida förste vice talman Susanne Eberstein. Drottningen fördes till bordet av talmannen Per Westerberg. På sin andra sida hade hon statsminister Fredrik Reinfeldt.
Kronprinsessan hade vice statsministern och tillika utbildningsminister, Jan Björklund, till bordet. På sin högra sida hade hon riksdagsledamot Håkan Juholt. Prins Daniel förde infrastrukturminister Catharlina Elmsäter-Svärd till bordet och hade på sin andra sida IT- och regionminister Anna-Karin Hatt.
Prinsessan Madeleine fördes till bordet av landsbygdsminister Eskil Erlandsson. På sin andra sida hade hon miljöminister Andreas Carlgren.
Meny
Ankleverterrin med bräserad endiv, vit Albastryffel och fikonchutney med balsamvinäger
*
Helstekt renkalvytterfilé med blåbärssky, rökt oxmärg, potatisfondant och rotselleripuré med picklade granskott
*
Ppistaschbavaroise med salmbärskräm, pistaschglass och maränger